Dinsdag

29 september 2020 - Saint-Péreuse, Frankrijk

Na wederom een heerlijke nacht geslapen te hebben en we ook weer uitgerust wakker werden, genoten van een lekker ontbijtje. Hierna zijn we al vrij snel naar buiten gegaan waar het droog was, ja helemaal droog! We zijn naar Blismes gereden en hebben vanaf het kerkplein in dit pittoreske dorpje een mooie en afwisselende wandeling gemaakt door de omgeving. Na het dorp wisselden bosweggetjes, grindpaden en de aanblik op Charolaise koeien en stieren elkaar af.

DSC_2019

Ook aan de klimmetjes en stukken dalen was gedacht dus al met al een afwisselende route.

_20200929_132103

Thuis aangekomen hebben we daar lekker geluncht met uitzicht vanuit de woonkamer op mooie heuvels, koeien en het groene land. In de middag zijn we naar Nevers gereden voor een stadswandeling. De stad heeft veel historische gebouwen en monumenten maar zeker ook heel veel achterstallig onderhoud aan panden.

DSC_2034

De aanblik op de grote brug en het razende water van de Loire maakte de tocht compleet. Thuis aangekomen genoten van een heerlijke pasta maaltijd en hebben we samen alle details doorgenomen van een verrassing feestje dat helaas niet door kan gaan. Het idee is voor Johannes in ieder geval onbetaalbaar. De avond lekker ontspannen naar Netflix gekeken en heerlijk in slaap gevallen.