30 juni

30 juni 2022 - Chamonix, Frankrijk

We willen vandaag de wandeling die we vorige week niet gemaakt hebben, omdat we toen te weinig water bij ons hadden, alsnog maken. De wandeling is vanaf ons appartement te lopen en is 5,7 km met ruim 500 hoogtemeters. We moeten meteen al begonnen met omhoog lopen en het wordt al snel steeds steiler en uitdagender. Het is een mooi gebied zo in de bossen en de paden liggen het ene moment bezaaid met dennenappels en het andere moment zijn het vooral stenen en rotsen en boomstronken. We hebben beide wel moeite om op de steile stukken vooruit te komen en staan regelmatig stil om op adem te komen. Steeds vaker komen we op stukken waarvan we ons afvragen hoe we daar verder komen, maar zien er ook wel de uitdaging van in. Maar als we na een kilometer en een half uur lopen bij een stuk komen die bijna recht onhoog gaat, besluiten we toch om niet verder te gaan. We zijn nog niet eens halverwege qua hoogte en hebben nog maar een vijfde van de route gehad. We keren om en lopen terug, wat vaak nog lastiger bleek dan omhoog. Qua lichamelijke inspanning kostte het minder moeite, maar zorgen dat je heel beneden komt was wel een opgaaf. Eenmaal beneden besluiten we om naar Argentière te wandelen en vanaf daar zijn we ook weer terug gelopen. Al met al hebben we zo’n 8,5 km gelopen.

Terug in het appartement komen we rustig bij en lezen we wat en zo. ‘s Avonds regent het een tijdje flink, waardoor we verder binnen blijven.