5 - Quiberon, menhirs en Arradon

21 juni 2023 - Évellys, Frankrijk

Vandaag gaan we weer naar de Zuidkust van Bretagne: eerst naar Quiberon om dan vervolgens via Carnac naar point d’Arradon te gaan.
In Quiberon parkeren we de auto en lopen we het laatste stuk naar het uiterste punt toe. We hebben weer heerlijk weer en prachtige uitzichten.

IMG_3468

Na een tijdje van het uitzicht genoten te hebben, lopen we terug naar de auto om onze weg te vervolgen. We rijden naar Carnac om menhirs te bekijken. Dat blijkt wat toeristischer te zijn dan verwacht: volle parkeerplaatsen en bussen met toeristen. Na even rond gereden te hebben is er een plek vrij en lopen we naar het hek waarachter de menhirs te zien zijn. We maken wat foto’s en besluiten dan weer door te gaan.

IMG_3475

De volgende stop is pointe d’Arradon. Dit punt was ons ook aangeraden door de host van ons huis. Als we naar het punt toe lopen, komen we langs een terras waar we eerst even wat drinken. Bij het pointe d’Arradon aangekomen, gaan we zitten genieten van het uitzicht en maken we wat foto’s. Daarna lopen we weer terug naar de auto om terug te gaan naar het huis. Het was zo best een lange dag! In het huis genieten we weer van de mooie tuin en de rust.