9 - Strand en wandeling in de buurt

25 juni 2023 - Trélévern, Frankrijk

Het zal vandaag de warmste dag worden van onze week bij de kust en daarom besluiten we de ochtend naar het strand te gaan. De dag begint met veel zon en we lopen met ons kleed naar het strand, waar we een mooi plekje in de schaduw vinden. Er zijn best wat mensen op het strand (voornamelijk Fransen), maar lang niet vol. We lopen een stuk door de zee die lekker koel aan voelt. Na nog even gezeten te hebben, lopen we terug naar het huis.

‘s Middags maken we een wandeling in de omgeving, we hebben zelf een route gemaakt en die blijkt verrassend leuk en veelzijdig te zijn. Het laatste stuk gaat langs het strand en daar komen we langs een barretje dat bij een camping hoort. We nemen daar een drankje (helaas is de wijn niet zo lekker) en lopen dan door naar het huis.

’s Avonds gaan we uit eten, de eerste keer deze vakantie. We hebben een restaurantje gevonden dat op een half uur lopen vanaf ons huis is. Het is best warm geworden en de wandeling heeft wat stijging en daling dus we zijn blij als we bij het restaurant aan komen. Het blijkt behoorlijk druk te zijn en we hebben geluk dat we nog een tafeltje kunnen krijgen. Het is alleen wel binnen en in het deel dat grotendeels in de zon zit. We vinden het prima en bestellende drankje en allebei een pizza. Het smaakt heerlijk, maar we krijgen het wel erg warm. Lekker relax tafelen is het dus niet en we houden het dan ook bij de pizza en lopen terug naar het huis voor koffie. Buiten is het meteen een stuk aangenamer en de wandeling terug is fijn. Thuis drinken we koffie en hebben we verder een heerlijke, relaxe avond.