Zondag

13 maart 2022 - Sedan, Frankrijk

We slapen vandaag lekker uit, het is tenslotte vakantie! We ontbijten weer met vers gebakken brood (de bakkers zijn dicht) en smeren wat broodjes voor weer een nieuwe wandeling.
We gaan vandaag naar Bouillon, weliswaar de Belgische Ardennen, maar op nog geen 25 minuten rijden vanaf ons appartement. Het schijnt een leuk dorpje te zijn met een mooie omgeving. Op internet hebben we ook een interessante wandeling gevonden die met een route aangegeven staat.

AC6FBE56-A675-4698-971C-15E19BB58F99

We parkeren de auto achter het kasteel van Bouillon en daar begint de wandeling al, meteen een stuk omhoog het bos in! De wandeling gaat een stuk door het bos, steeds verder omhoog, maar met de rivier Semois beneden aan onze linkerzijde. Vervolgens een stuk over de weg, langs de Semois en een oud, nog steeds gebruikt, klooster, om weer de heuvels en het bos in te gaan. Dit keer door een hele flinke klim naar boven, waarbij we een paar keer wel even op adem moeten komen. Maar onze inspanningen worden wel beloond met een prachtig uitzicht!

Nog wat verderop komen we bij een uitzichttoren uit en klimmen we nog een paar trappen op om over Bouillon en de omgeving uit te kijken, wat een plaatje!

F92147BE-2322-4E55-855C-7AB429E7EFF6

We hebben m’n nu nog maar een paar kilometer te gaan en het laatste stuk is vooral dalen. Eenmaal beneden lopen we het stadje in,  wat inderdaad erg mooi is. We vinden dat we wel wat lekkers verdiend hebben en zoeken een horeca gelegenheid aan het water op.

Eenmaal weer terug in het appartement kijken we ontspannen een serie om zo bij te komen van de inspanning van de wandeling.
We besluiten ‘s Avonds nog een poging te wagen om bij het Italiaanse restaurant te gaan eten en hebben dit keer geluk. We genieten daar van een heerlijke maaltijd en lekkere fles wijn!