Vrijdag

11 maart 2022 - Sedan, Frankrijk

Vandaag is onze eerste volle dag in Sedan. We beginnen de dag met een lekker Frans ontbijt, vers van de bakker!
We hebben besloten om de directe omgeving te gaan verkennen door het maken van een zelf uitgestippelde wandeling. De wandeling gaat deels door de stad en deels langs de Maas en het meer(tje). De wandeling is ongeveer 8 km en geeft ons een aardige indruk van de omgeving. We vinden het wel opvallend dat de uitstraling hier heel anders is dan in Givet: langs de Maas ziet het er hier helemaal niet mooi uit en zien we vooral industrie. In Givet zagen we mooie gebouwen die s’ avonds ook nog eens mooi verlicht werden. Ook vinden we de contrasten binnen Sedan heel opvallend: er zijn delen met mooie, goed onderhouden gebouwen, maar ook heel veel straten met vervallen gebouwen en huizen. Of een mooi kerkje middenin de industrie. Het was al met al n leuke en interessante wandeling!

E66DF175-2A4F-48AD-A590-2498B68C5987

’s Middags bezoeken we het kasteel van Sedan: het grootste kasteel van Europa! Helaas is een deel vanwege onderhoud niet toegankelijk, maar we kunnen wel met een audioguide naar binnen. Het is een indrukwekkend kasteel en de audioguide geeft ons interessante info bij de verschillende onderdelen van het kasteel. Dit maakt het geheel leuk en leerzaam. Vanaf het kasteel hebben we ook n mooi uitzicht op de omgeving!

5375AF2B-E9DD-44A3-A193-7188F91F0F1C 8DCFB504-C225-4653-9D1D-D58403EA6BED

Na het bezoek aan het kasteel drinken we nog wat op het terras op de hoek van de straat van ons appartement. We koken weer in het appartement en kijken ‘s avonds lekker een film.