1 - Reisdag 1

17 juni 2023 - Rouen, Frankrijk

Vanochtend zijn we rond 8:45 uur uit Amersfoort vertrokken met heerlijk zonnig weer. We rijden vandaag naar Barentin, zodat we wat over de helft van onze bestemming zijn. Dit wordt de eerste reis met wat meer kilometers met de Tesla. De route houdt meteen al rekening met de nodige tussenstops om te laden.
De eerste stop is Lokeren, we hebben meteen een laadplek en kunnen in het naast gelegen hotel een kop koffie drinken en naar het toilet. Na een half uur is de accu helemaal volgeladen en kunnen we de reis vervolgen. De volgende stop is in Amiens. De laadpalen staan op een parkeerplaats van een supermarkt met een McDonalds. Niet heel gezellig, maar we kunnen wel weer meteen laden. Helaas gaat het laden hier wat trager, dus we hebben een iets langere stop. We halen bij de Mac een kop koffie en gaan daar even naar het toilet. Daarna zitten we een tijdje in het gras uit te rusten en te wachten tot de accu helemaal vol is. Dit was meteen de laatste stop, we kunnen nu door rijden naar ons hotel in Barentin. We komen daar rond 16 uur aan en rusten even uit op de (hele kleine, maar nette) kamer. We hebben uitzicht op een drukke weg en de parkeerplaats van de Carrefour.  Niet heel inspirerend dus, maar het biedt wel wat we willen: een plek om te slapen en op te frissen om de volgende de dag fris naar de eindbestemming te rijden!

Na wat gerust te hebben, willen we even wat eten en een drankje doen. In de buurt zijn echter alleen maar Amerikaanse diners en een hele grote Carrefour. We halen wat te eten bij een bakkertje bij de Carrefour en besluiten om bij een naastgelegen diner wat te eten. Johannes geniet daar van zijn eerste hamburger van de vakantie en een biertje. Anne houdt het bij een gezonde salade en een glas rosé. Na de koffie nog even langs de Carrefour voor wat flessen water, een biertje en een klein flesje wijn voor op de hotelkamer en dan lekker douchen!