Week1 - Dinsdag

21 september 2021 - Ouroux-en-Morvan, Frankrijk

Johannes is vandaag jarig en het weer hier is een stuk beter! Het is bij het ontwaken al droog en vanmiddag belooft er een zonnetje te komen!We vieren zijn verjaardag dan ook met het genieten van de omgeving hier.

We zijn 's ochtends samen naar Ouroux-en-Morvan gereden om daar verse croissants bij de bakker te halen. De bakker hadden we bijna gemist, zo onherkenbare als 't pand is geworden. De croissants en chocolade broodjes smaakte  wel heerlijk!

DSC_2993

Voor de middag hadden we een afspraak met Miquel Bouttry als onze persoonlijke gids voor een wandeling langs de Cure. We volgen zijn vlogs al meer dan een jaar en het leek ons leuk hem eens te ontmoeten en van hem te leren over de Morvan. We hebben zo'n 3,5 uur gewandeld met heerlijk weer en daarbij 10,5 km afgelegd. Miquel heeft ons onderweg veel verteld, vooral over de geschiedenis van het gebied. Het was dan ook een hele leerzame en leuke wandeling.

DSC_2997DSC_2999

Eenmaal thuis scheen het zonnetje nog even en hebben we 'n drankje in de tuin gedaan. We hadden nog eten van de vorige dag en hoefden dus niet te koken.

DSC_3008

​​​​​​' s Avonds hebben we samen 'n serie gekeken en verder wat zitten lezen. Het was weer een heerlijke dag en we waren blij dat we nu een eerste echte wandeling hebben gemaakt, er zullen er nog veel volgen!