Week 1 - Woensdag

22 september 2021 - Brassy, Frankrijk

Vanochtend werden we wakker met vers gebakken brood en 'n zonnetje!

DSC_3012

We hebben lekker ontbeten en zijn rond 10 uur vertrokken naar Dijon. We kwamen daar rond de middag aan. De zon scheen nog volop en we zijn eerst wat op het terras bij La place de la liberte gaan drinken. Daarna hebben we het parcours de la chouette (min of meer) gevolgd om de highlights van de stad te ontdekken en hebben we een tour gedaan naar de top van de toren van Philippe de bon. Bovenin is een mooi terras met uitzicht over de stad. Het was nog steeds zonnig, dus het uitzicht was prachtig!

DSC_3044

We hebben daarna nog wat door de winkelstraten gelopen en nog een drankje gedaan op een terras. Einde van de middag teruggereden naar de Morvan met het idee om in Brassy een hapje te eten. De pizzeria daar scheen goed te zijn, maar we wisten niet of ie wel open zou zijn en dit was op Google ook niet te vinden. Gelukkig was hij open en hebben we een heerlijke (te grote) pizza gegeten met een lekker glas wijn.

DSC_3058

We werden geholpen door een enthousiaste barman die alle Frans sprak, maar wel redelijk goed te volgen was (door Anne) en die veel keus aan wijn heeft en dat ook graag aanbiedt. Een leuke plek dus om te eten, gaan we waarschijnlijk nog wel een keer naartoe deze vakantie.

​​​​

DSC_3060