Week 2 - Maandag

27 september 2021 - Ouroux-en-Morvan, Frankrijk

We zijn de dag weer begonnen met een vers gebakken brood en daarna in de auto gestapt op weg naar de haut Folin!

We hebben de auto bij parkeerplaats 3 neergezet en zijn daar de oranje route gaan volgen, volgens het bord een route van 15 km, maar volgens 'n route van internet 11 km. Het is weer heerlijk wandelweer en de route wordt goed aangegeven. De paden zijn in het algemeen breed en goed beloopbaar.

DSC_3201

DSC_3193

We lopen dan ook aardig door en zitten al snel op de helft. Zoals verwacht heeft deze wandeling wel aardig wat hoogtemeters en ook een aantal flinke klimmen. Onderweg zien we veel van de bomenkap: hele stukken kaalslag en vele stammen in stukken klaar om opgehaald te worden. Soms horen we in de verte ook het omzagen van bomen en we komen iemand tegen die stammen aan het inladen is.

De wandeling voert naar de top van de Folin op 907 meter hoogte volgens het sporthorloge. Helaas is de Folin daar volledig bebost, dus uitzicht hebben we niet (maar dat wisten we al).

Na bijna 3 uur en 11 km gelopen te hebben zijn we weer terug bij de auto en rijden we terug naar het huisje. Daar drinken we even wat en springen op de fiets naar Brassy om daar even op het terras te zitten om te genieten van de laatste wat warmere dag. Eenmaal aangekomen blijken beide horeca gelegenheden helaas op maandag gesloten te zijn en zit er niets anders op dan terug te fietsen naar het huisje.

We besluiten er dan thuis 'n feestje van te maken en de fles grand cru die we in Vézelay gekocht hebben, te openen. Het eerste glas drinken we voor het huis in de zon. Net na het eerste glas begint 't te regenen en gaan we naar binnen.

DSC_3215

's Avonds spelen we nog een potje monopoly en lezen we nog wat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade