19 juni
19 juni 2022 - Chamonix, Frankrijk
Vanochtend konden we de door ons bestelde croissants en baguette bij de receptie ophalen en de dag met een lekker Frans ontbijt beginnen!
De zon schijnt meteen al flink en het beloofd vandaag ook weer een hete dag te worden met zo’n 32 graden.
We lopen in de ochtend naar het centrum van Chamonix wat zo’n 5 km is. Het is een mooie wandeling, voor een groot deel langs de rivier l’Arve. De stad is groter dan we dachten met veel winkelstraten en veel horeca. We lopen wat door de stad en nemen meteen ook een kijkje bij de télécabines naar de Aiguille du Midi. Het is al behoorlijk warm geworden en hebben wel een indruk van het centrum en besluiten om even op een terras te gaan zitten en daarna met het treintje (Mont Blanc express) terug naar ons appartement te gaan.
De rest van de middag blijven we vanwege de warmte in het appartement. ‘s Avonds lopen we nog een half uurtje in de omgeving en na een heerlijk verfrissende douche gaan we weer lekker op het balkon zitten genieten van weer een heerlijke zomeravond!

