23 juni

23 juni 2022 - Chamonix, Frankrijk

Vandaag zijn we een dagje naar Zwitserland gegaan: eerst naar Montreux en daarna naar Lausanne. In Montreux hebben we de studio van Queen bezocht, een heel stuk over de promenade langs het Lac Léman gelopen en wat door het, nogal kleine, centrum gelopen. Voordat we naar Lausanne zijn gereden, hebben we nog even op een terras vlakbij het meer gezeten en een eerste glas Zwitserse wijn gedronken (Anne dan, Johannes moest nog rijden).

Ondanks de korte afstand duurde het toch een tijd voordat we in Lausanne waren, van echt door rijden was geen sprake. Wat wel leuk was is dat we min of meer per ongeluk langs de wijngaarden reden. In Lausanne zijn we het centrum in gelopen en na even kort op een terras gezeten te hebben, hebben we wat bezienswaardigheden bezocht, waaronder de kathedraal. Het was veel op en af lopen in deze stad en het werd steeds warmer. Na de belangrijkste bezienswaardigheden gezien te hebben, zijn we naar het meer gelopen, dit ligt helaas bijna een half uur lopen van het centrum en was met die warmte nog best een opgaaf. Tot onze verbazing zat er weinig horeca bij het meer, maar er hing wel een gezellige sfeer en er waren best veel mensen. We zijn naar het punt met het beste zicht op het meer gelopen en waren van plan om daarna lekker op een terras te gaan zitten. Onze timing was hele goed, want nog geen 5 minuten nadat we op een, gelukkig overdekt, terras zaten, begon het flink te regenen. Er kwam een flinke bui over het meer aan en waaide ook stevig. We zaten gelukkig redelijk droog en zijn daar gebleven tot de bui over was. Ondertussen hadden we een ander restaurant in de buurt gezicht waar je kaasfondue kon eten, we wilden natuurlijk wel iets van de Zwitserse keuken proeven 😃. De kaasfondue smaakte goed en de Zwitserse wijn paste er ook goed bij. Na het eten zijn we terug gelopen naar de auto, dit koste weer een half uur, ondoyées in het centrum stond. Gelukkig bleef het de weg naar de auto droog. Onderweg hebben we nog best wat regen gehad, maar zijn weer goed bij het appartement aangekomen.

De rest van de avond hebben we lekker ontspannen in het appartement doorgebracht.