1. Etappe 1 Pieterburen-Winsum

28 januari 2023 - Winsum, Nederland

Vanochtend zijn we met trein en bus naar Pieterburen gereisd, waar we om 12:10 uur aankwamen. Na een foto gemaakt te hebben bij het startpunt, zijn we op pad gegaan.

E6C113E1-290A-4EAD-B1D8-1BA6146F522B

Onze eerste etappe van het Pieterpad! De wandeling is maar 12 km en dat is voor ons niet echt een uitdaging, maar wel fijn om er even in te komen. De route staat goed aangegeven en we kunnen lekker doorlopen. We hebben na zo’n 5 km in Eenrum een korte stop gemaakt bij een leuke cafeetje voor een kop koffie en toilet. Vandaar zijn we meteen doorgelopen naar Winsum. De route gaat vooral langs akkers en kanalen en is geheel vlak, waardoor het makkelijk te belopen is. Helaas wel grotendeels verhard, maar dat was ook al aangegeven in het boekje. We waren rond 15 uur al in Winsum, wat een leuk pittoresk dorpje is.

10C93393-BC5B-4F30-96B2-6E26913C2753

Bij de Gouden Karper hebben we geproost op de eerste etappe en een portie bitterballen mocht natuurlijk ook niet ontbreken! Daarna zijn we naar het hotel gelopen, welke net buiten het centrum ligt. We hadden een leuke grote kamer met 2 bedstees, een nieuwe ervaring voor ons. ‘s Avonds hebben we bij eetcafé JenA gegeten waar de wijn verrassend goed smaakte en Anne de beste varkenshaas saté ooit heeft gegeten. Om de dag af te sluiten hebben we nog een laatste drankje bij bar The Jolly Cat gedaan. Het bleek een gezellige kroeg te zijn voor jong en oud en hebben ook nog even leuk met de eigenaar gekletst.

E6325A32-16E2-4819-801D-294490DF7E52

We zijn redelijk vroeg gaan slapen om de volgende dag weer fris op te kunnen staan voor etappe 2!