Week 2 - Zaterdag

25 september 2021 - Ouroux-en-Morvan, Frankrijk

Vanochtend zijn we naar Avallon gereden. We hebben de auto in 'n gehucht even buiten Avallon gezet en zijn vanaf daar naar het stadje gelopen. In het stadje aangekomen was het lekker levendig, er was markt en er liepen redelijk veel mensen op straat. We hebben wat door het stadje gelopen, een kerkje bezocht en lekker geluncht bij l'horloge.

DSC_3127DSC_3147

Na de lunch zijn we via een bospad terug gelopen naar de auto. Eenmaal bij de auto hadden we er alweer 12 km aan lopen opzitten. We zijn vervolgens naar Vézelay gereden.

DSC_3149

In Vézelay zijn we naar de basiliek gelopen, wat nog 'n behoorlijke klim was. Het was zeer de moeite waard, het is een leuk straatje om doorheen te lopen met leuke winkeltjes en terrasjes. De basiliek is ook erg indrukwekkend! Ook de tuinen er omheen zijn mooi en vanaf daar heb je ook een prachtig uitzicht!

DSC_3155DSC_3172

Op de weg terug naar beneden, hebben we bij een wijnwinkeltje een grand cru gekocht, we wilden ons 4 jaar samen met een bijzondere wijn vieren. Het begon ondertussen wat te regenen en we zijn snel op zoek gegaan naar een overdekt terras om een glas wijn te drinken, voordat we terug naar het huisje zouden rijden.

DSCPDC_0001_BURST20210925164350907_COVER

Eenmaal thuis hebben we gegeten en 's avonds lekker wat zitten lezen.