Week 2 - Donderdag

30 september 2021 - Ouroux-en-Morvan, Frankrijk

We zijn vandaag met de fietsen achterop de auto naar Mersault gereden. Dit was nog 'n hele rit, want door een wegafsluiting moesten we ene heel stuk omrijden. Maar eenmaal op de plaats van bestemming waren we wel blij, het was heerlijk weer en een leuk stadje. We hebben de fietsen gepakt en zijn eerst naar een terras gegaan voor een kop cappuccino. Van daaruit zijn we over de voie verte naar Beaune gefietst. We fietsten door de wijngaarden via de dorpjes Volnay en Pommards naar Beaune.

DSC_3321

We lunchen in Beaune op het terras van een leuk restaurantje en lopen daarna even door Beaune en bezoeken de Notre Dame.

DSC_3294

DSC_3305

Hierna pakken we onze fietsen weer, terug naar Mersault. We maken in Volnay nog een stop voor 'n glas wijn uit de regio en fietsen vervolgens terug naar de auto.

DSC_3323DSC_3286

De terugreis verliep voorspoedig, al hadden we nog wel last van de wegafsluiting. We reden naar Brassy om daar uit eten te gaan, maar driemaal was geen scheepsrecht dit keer: het restaurant was weer gesloten. Deze keer hing er een briefje dat dit vanwege buitengewone omstandigheden was. Het hotel/restaurant ernaast zou pas over drie kwartier open gaan en daar hadden we ook geen zin in. We zijn dus maar doorgereden naar het huis en hebben daar een eenvoudige maaltijd bereid.

Na het eten hebben we een serie gekeken en nog even zitten lezen.