2. Etappe 2 - Winsum-Groningen

29 januari 2023 - Groningen, Nederland

We zijn al om 7 uur opgestaan, zodat we genoeg tijd hebben voor deze wandeling van 21,4 km! Dit is langer dan we allebei ooit hebben gelopen. We hebben een heerlijk ontbijt gehad in het hotel en er stond een goed lunchpakket voor onderweg klaar, zeer goed geregeld! Rond 9 uur zijn we uit Winsum vertrokken. Het was buiten grijs, maar droog al hebben we gedurende de dag wel verschillende buitjes gehad, maar gelukkig vooral motregen.

551F06E6-5DC0-45B1-A3B7-058DF13C2E39

Het wandelen ging weer erg makkelijk! De enige horeca mogelijkheid was in Garnwerd op ongeveer 5,5 km van onze route. Helaas ging dit vandaag pas om 11 uur open en we waren daar een stuk eerder. We hadden wel een thermosfles warm water bij ons, dus buiten lekker een kopje thee gedronken en wat gegeten. Voor we het wisten waren we alweer op de helft en kwam Groningen snel dichterbij. Het was onderweg heel rustig, meestal hoorde je niets behalve eenden of vogels! We hebben echt genoten van deze heerlijke rust! Na 17 km liepen we Groningen in en nadat we het stadspark uitkwamen, liepen we ineens in de volle drukte van de grote stad: wat een contrast!

F276DBEB-2937-40B9-A45C-BDEDFE71AB98

Na nog zo’n 1,5 km waren we bij het station en hadden we de tweede etappe voltooid! Het is heel soepel gegaan, maar we waren allebei wel blij dat we er waren en voelen onze benen en voeten wel! We hebben nog best doorgelopen, inclusief af en toe stoppen voor eten en drinken, hebben we het in 4:50 uur gelopen !

We zijn terug de stad in gelopen om bij een stads café het volbrengen van deze etappe te vieren en vooral om bij te komen! Na een paar drankjes terug naar het station m met de trein terug naar Amersfoort te gaan!

We kijken terug op een heel geslaagd weekend en hebben nu al zin in de volgende etappes!